Thursday 26 June 2008

Parim õpetaja

Kes on Sinu parim õpetaja? Väga šeff oleks selle peale öelda et Jeesus... Dalai Laama... Lao-Zi... aikuipaljutoredaidjatarku.
Minu parimaks õpetajaks on ikka olnud need, kes miskil tabamata moel oma olemasoluga minu enese olemise viisi osatanud. Jah, kasvada võib ka armastusest arusaamisest andestusest mõistmisest hoolimisest jamillestkõigestveel...
"Kas sa ei saa aru, ma kardan tundeid, need keeravad inimese elu lihtsalt persse!" ahastas mu kuum sõber. "Ma ei taha mingeid tundeid ja ma jooksen minema, kui ma näen, et Sinul need tekkima hakkavad!"
Teate, siiani pole mitte keegi suuutnud mind tunnistama panna, et ma kardan tundeid. Et nad viivad mu tasakaalust välja. Et - kui väga väga aus olla, siis nad on mul elu ka väheke untsu keeranud. Ausalt.
Ma olen selle üle vahel väga salaja mõelnud. Pimedas. Teki all. Üksi. Ja keeldunud ähmaselt kuju võtvat arusaama sõnastamast.
Need sõnad aga olid nagu päikse peegeldus klaasikillul, otse kaevu põhja. Ja mu sõber - ta tundub olevat mu enda loodud, tundub olevat mu sisemaailma kehastus. Keegi, kes silmagi pilgutamata ütleb välja kõik asjad, mis sees käärivad. Minule, kes ma olen kogu elu raisanud oma tunnete varjamise peale tundub tema olemasolu ning väljendamisjulgus vabastav. Nagu vanglauks, mille taga ei valva enam valvurid, kes lahkudes on isegi ukse paokile unustanud.

2 comments:

Laps Eestis said...

Päris kindel, et minu parimad õpetajad on mu lapsed. Ja mees ka muidugi. Sedasorti pidevat õpet keegi muu ei paku - nonde kuulsate vaimsete õpetajatega me üldiselt ju ei viitsi pidevas ühenduses olla. Need on enamikule ikka pigem hobiõpetajad. Saab raamatu kinni panna, kohvikusse või klubisse minna ja kogu loo unustada. Meest ega lapsi ei saa :-)

Marii said...

Eks loomus väljendubki ikka tegudes. Filosofeerida on hea ja lihtne, kui palju sellest aga sind mõjutada on jõudnud, see selgub siis kui praktilise tegutsemise hetk käes.