Tuesday 22 December 2009

Minu alkohoolikust sõber

Leidsin oma mustapesukorvist pudeli viina. Ning minu garderoobi ona peidetud kolm kasti veini. On jah ebanormaalne ja üllatab ennastki. Põhjuseks aga see, et minu alkohoolikust sõber käis külas. Tema küllatuleku ainuke tingimus on see, et ta ei tohi mu juurde alkoholi kaasa võtta. Kaine ei ole ta niikuinii kunagi. Jah, enne mu uksest sisseastumist peab ta oma alkoholi kas mu ukse taga ära jooma või peitma selle kusagile mu elukoha lähedale. Mõnikord on aga peidukohad avastatud ja jook tarvitatud, seni kui me ilmaasju arutame. Ja mõnikord ei suuda ta kesvamärjukesest loobuda ning siis ei ole mina nõus teda uksest sisse laskma. Sellisel juhul ei lähe ma temaga ka välja, avalikku ruumi. Kas olete kunagi joodikuga linnaplatsil vaielnud? Mina olen... Ei olegi oluline, mis näoga vaatavad teid möödakäijad, kui purjus mees karjub üle tänava: "Ei saa olla nii, et sa armastad kainet inimest. Inimest tuleb armastada alati ja igasugusena!" Neid vaidlusi ei ole mina muuseas kunagi võitnud.
Kui ma ütlen alkohoolik, siis pean ma silmas ikka inimest, kes on viimased 15 aastat pidevas vines olnud. Ja see pole koht, kus arutada seda, kuidas ta oma tööülesannetega hakkama saab. Ikka veel on ta mõttekäigud sädelevalt elegantsed ja tema hoolivus teiste inimeste suhtes selline, milleks ma mitte kunagi võimeline pole. Või kui oleksin, siis peaksin pidevalt jooma, sest mu ego nõuaks allasurumist ja/või ei mahuks mu hinge nii palju kaastunnet.
Ühte asja ei ole võimalik aga seletada - see on isiksuse degradeerumine. Kas olete seda näinud? Et Inimesest suure algustähega saab pisikene väiklane olevus, kelle Jumal on viin. Ma näen juba esimesi välgatusi, iseloomu muutusi. Purjus inimesega on selle teema arutamine mõtetu, sest ta ei saa aru. Kaine inimesega on see ka mõtetu, sest ta saab kõigest niigi aru...
Samas on tema nagu minu kaksikvend. Tema hea mina on aga minu heast kirjeldamatult parem. Tema enesehävituslik tung nii võimas, et elades tema stiilis kuu kaotaks ma kõik. Tõesti kõik.
Kas mina saan teda aidata? Ei. Kas peaksin? Ei tea. Võibolla on minu kaine elu palju vähem väärt.

1 comment:

Anonymous said...

olen näinud väga toreda inimese kängumist tänu alkoholile ja see on masendav. Iga aastaga hullemaks ja hullemaks ja nõdremaks. isegi kui tahad aidata, ei saa, kui tunned, et pead, ikka ei saa. See peab tulema temast endast ja ei kusagilt mujalt.
M